Odporność – 5 środki na wzmocnienie odporności organizmu

Odporność organizmu należy dokładnie wzmacniać. Nawet niewielkie przeziębienie potrafi bowiem wytrącić z równowagi. Warto więc pomyśleć o przygotowaniu organizmu do akcji z chorobami. Przedstawiamy 5 łatwe sposoby na zwiększenie odporności organizmu.

Odporność organizmu zatrzymuje się szczególnie ważna w stanie jesienno-zimowym, ale myśleć o nią powinniśmy przez pełny rok. Sprawdź, które są popularne sposoby na zwiększenie odporności. Nawet niegroźne przeziębienie potrafi porządnie dać się we gesty i wytrącić z odpowiedniego mieszkania na parę dni. I co tylko zapalenie gardła, oskrzeli, angina albo grypa. Za zdolność do infekcji odpowiada nasz układ odpornościowy. Gdyby jest niski, nie potrafi odeprzeć ataku drobnoustrojów. Wówczas zarazki przenoszą się w błonie śluzowej nosa, gardła albo wędrują dużo do oskrzeli lub płuc, wywołując stan zapalny – i choroba gotowa. A można temu zapobiec. Jak? Wystarczy wpisać do działania niewielkie zmiany, żeby zachować się przed chorobą, pomimo że wszyscy dokoła kichają i kaszlą.

1. Śniadanie – najważniejszy posiłek dnia

Komórki układu odpornościowego podejmują walkę z drobnoustrojami tylko wtedy, gdy są regularnie odżywiane. Dlatego pierwszy posiłek należy zjeść w toku godziny od powstania z łóżka. Śniadanie winno stanowić ogrzewające i cieszące, tylko nie może nadmiernie obciążać przewodu pokarmowego. Nie powinno zabraknąć w nim węglowodanów, białka i witamin. Musli, płatki z mlekiem lub jogurtem albo kanapka z pieczywa z mąki gruboziarnistej, ser albo jajko i szklanka soku.

2. Odpowiednia dieta

Unikaj zawiesistych krupników czy grochówek na ciele. Wybierz zupę na warzywach, jaka nie tuczy, natomiast tak toż rozgrzewa i dostarcza dużo witamin oraz minerałów. Zjedz kawałek chudego mięsa lub ryby, do ostatniego kaszę lub ryż brązowy, surówkę albo jarzyny z wody.

3. Warzywa

Do wszystkiego posiłku jedz warzywa, zgoda na surowo lub przygotowane na parze. Owoce jedz z umiarem, zwłaszcza te słodkie, bo wiele w nich kalorii. Ale dwa jabłka dziennie to twój obowiązek dla zdrowia oraz urody. Nowe artykuły możesz zastąpić mrożonkami.

4. Witamina C

Jedz cytrusy, brokuły, natkę, paprykę, porzeczki i szpinak – zawierają witaminę C, która zajmuje produkcję interferonu, substancji pomagającej skutecznie rozprawić się z zarazkami. Sprawne funkcjonowanie systemu obronnego zapewnia witamina https://domowesposobynaleczenie.eu/ B6 – istnieje w bananach, awokado, rybach, drobiu, wołowinie i ziemniakach. Witamina E wspiera siły obronne w konkurencji z dowolnymi rodnikami. Uważa się w orzeszkach ziemnych, nasionach słonecznika, szpinaku, olejach roślinnych, rybach. Dla systemu obronnego istotna istnieje ponad witamina A, która stymuluje produkcję białych ciałek krwi. Jej odpowiednim źródłem jest masło, wątróbka, mleko i ser.

5. Dieta cynkowa

Raz w tygodniu przygotuj sobie dzień diety cynkowej: żytni pełnoziarnisty chleb, potrawa z trudnym ryżem, oraz na kolację np. puszka ostryg. Nie przesadzisz – cynk jest mało przyswajany, a część z nas jest brak tego minerału. Tymczasem cynk jest wskazany do pracy białych krwinek odpowiedzialnych za odporność organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *